MotorSport | 15.01.21

Alpine Cars, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing łączą siły w ramach flagowej marki Alpine

Marka połączy unikalną wiedzę inżynieryjną i dziedzictwo marki Alpine.

Firma Alpine ogłosiła dziś swoje plany długoterminowego rozwoju jako marka Grupy Renault poświęcona innowacyjnym, autentycznym i ekskluzywnym samochodom sportowym.

 

(Zobacz oficjalą premierę : Alpine F1 Team) - wideo

 

Bieżąca działalność samochodów Alpine, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing zostanie połączona w jedną całość pod marką Alpine. Alpine połączy wiarygodność autentycznej marki, wyspecjalizowaną produkcję, mistrzostwo inżynieryjne oraz znaczną ekspozycję medialną Formuły 1. Razem stworzyli fundamenty, aby naprawdę stworzyć wartość rynkową wokół Alpine i przenieść ją do innej ligi.

Nowo utworzona jednostka Alpine będzie marką motoryzacyjną „nowej generacji” dla wymagających, pełnych pasji pierwszych użytkowników.

Obecne mocne strony i nowe synergie dla nowych wyzwań

 

Alpine jest prawdopodobnie uosobieniem francuskiej motoryzacji, opierając się na niezwykłych zwycięstwach w całej swojej historii. To marka z tradycją i rodowodem. Jest to również fabryka zatrudniająca wysoko wykwalifikowanych specjalistów, produkujących A110 w Dieppe.

 

Renault Sport Cars to zespół 300 osób, które są mistrzami w tworzeniu samochodów sportowych. Dali Groupe Renault kultowe produkty, takie jak R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy i nowy Alpine A110.

 

Renault Sport Racing, wraz ze swoim tytułowym zespołem F1, gromadzi 1200 osób, które wspólnie z najlepszymi aerodynamikami, mechanikami i inżynierami układu napędowego opracowują „wielkie skomplikowane zegarki sportów motorowych”. F1 to także ogromna platforma marketingowa z pół miliarda fanów na całym świecie, co stanowi wyjątkową okazję do ulepszenia marki Alpine na całym świecie.

 

Alpine wykorzysta również skalę i możliwości Groupe Renault i RNM Alliance, w tym technologię z natywną platformą Alliance EV, globalny zasięg produkcyjny, potężne ramię zakupowe zapewniające optymalną konkurencyjność kosztową, globalną sieć dystrybucji oraz RCI Bank and Services. Wyraźnym celem jest osiągnięcie rentowności w 2025 r., W tym inwestycje w sporty motorowe.



Nowa SKODA OCTAVIA Liftback: przestronność, innowacje i elegancka linia nadwozia
Wiadomości | 29.04.20

Nowa SKODA OCTAVIA Liftback: przestronność, innowacje i elegancka linia nadwozia

Jeszcze większa przestronność, elegancja w stylu coupé oraz innowacyjne systemy multimedialne i asystenci wspomagania kierowcy, to tyko niektóre z cech wyróżniających nową SKODĘ OCTAVIA w wersji Liftback. Ikona marki stawia kolejne kroki na drodze do sukcesu. Nowa OCTAVIA będzie dostępna w wersjach zelektryfikowanych: z napędem hybrydowym typu plug-in, a także po raz pierwszy w technologii miękkiej hybrydy. Dla bestsellera marki przygotowano również szereg wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych najnowszej generacji Evo.

Europejski debiut Forda Mustanga wersja Bullitt, Geneva 2018
Wiadomości | 05.07.23

Europejski debiut Forda Mustanga wersja Bullitt, Geneva 2018

Rozmowę z Carlem Widmannem, głównym inżynierem Forda Mustanga, prawdopodobnie jako jedyni z Polski, nagraliśmy podczas "88th Geneva International Motor Show 2018".

Motorsport po nowemu TOYOTA GAZOO Racing Europe
Wiadomości | 20.04.20

Motorsport po nowemu TOYOTA GAZOO Racing Europe

Toyota Motor Corporation (Toyota) ogłosiła, że firma TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) formalnie zmieniła nazwę i będzie teraz działać pod marką TOYOTA GAZOO Racing Europe GmbH (TGR-E). Siedzibą przedsiębiorstwa nadal będzie Kolonia. TMG została początkowo założona jako Andersson Motorsport GmbH w Kolonii w 1979 roku. Jako TMG funkcjonowała od 1993 roku, gdy stała się spółką całkowicie zależną od Toyoty.